هشدار عراقچی درباره شکل‌گیری غزه‌های دیگر در منطقه-راهبرد معاصر
ادعای رسانه‌های عبری درباره ترور یکی از اعضای حزب‌الله سفیر ایران در ترکیه: دوره خویشتن‌داری یک‌جانبه ایران به پایان رسیده است ایتالیا سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای اشغالگران | هیچکس زنده خارج نشد رژیم اسرائیل ۲۲ فلسطینی را در کرانه باختری ربود هشدار عراقچی درباره شکل‌گیری غزه‌های دیگر در منطقه عیادت نماینده مقام معظم رهبری از مجتبی امانی | هدیه رهبر انقلاب برای سفیر ایران در لبنان عراقچی: ما آماده‌ایم، اسرائیل می‌تواند اراده ما را امتحان کند | هر چیزی مقاومت بخواهد فراهم می‌کنیم موشک‌باران گسترده شمال اراضی اشغالی | هلاکت افسر صهیونیست سازمان ملل: بیش از ۹۰۰ هزار نفر در لبنان آواره شده‌اند بن سلمان در دیدار با عراقچی: پادشاهی سعودی در مورد ایران مصمم است بیانیه کاخ سفید بعد از گفتگوی بایدن و نتانیاهو هاآرتص: ایران توان جنگ ویران‌کننده علیه اسرائیل دارد عراقچی: ایران و عربستان با هم می‌توانند امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورند مأموریت موفقیت آمیز هدهد حزب الله + جزییات

هشدار عراقچی درباره شکل‌گیری غزه‌های دیگر در منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان پس از رایزنی‌های خود در قطر با اشاره به وضعیت آوارگان لبنانی هشدار داد: اگر جامعه بین الملل جلوگیری نکند و منطقه ورود نکند حتما با غزه‌های دیگری در منطقه مواجه خواهیم شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 10
کد خبر: ۲۵۹۸۰۳

به گزارش راهبرد معاصر، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان پس رایزنی‌های خود در دوحه قطر در خصوص نتایج سفر منطقه‌ای خود به عربستان سعودی و قطر گفت: ما همین چند روز گذشته یک دیدار رسمی با قطر داشتیم و آقای پزشکیان و امیر قطر دیدار‌های خوبی داشتند. این سفر من یک سفر کوتاهی برای رایزنی در خصوص مسائل منطقه بود و آنچه که در غزه و لبنان می‌گذرد. 

وی افزود: بحث‌های خیلی خوبی صورت گرفت. اتفاق نظر درباره نگرانی‌های جدی در منطقه در خصوص جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، وجود دارد. بحث آوارگان در لبنان مورد توجه است و بحث فعالیت‌هایی که برای توقف این جنایات باید در سطح بین المللی و منطقه‌ای صورت بگیرد مطرح شد.

عراقچی با بیان اینکه ما رایزنی‌های خوبی داشتیم، اظهار داشت: قرار شد ادامه پیدا کند و با کشور‌های دیگر منطقه و در سطح بین المللی رایزنی‌ها ادامه پیدا کند. جامعه بین المللی باید تلاش کند از جنایت‌هایی که توسط یک فرد به خاطر منافع خودش انجام می‌شود و منطقه‌ای را دارد به سمت جنگ و درگیری می‌کشد، جلوگیری کند. مجموعه فعالیت‌هایی را هماهنگ کردیم و ان شاءالله مستمر خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره رایزنی‌های خود در عربستان گفت: ما هم با ریاض و دوحه و هم با کشور‌های دیگر منطقه نگرانی مشترک نسبت به این جنایت‌ها و حملاتی که رژیم صهیونیستی می‌کند، داریم. اراده مشترک برای اینکه جلوی این حملات گرفته شود وجود دارد.

وی افزود: تعداد آوارگانی که در لبنان هستند تقریبا با آوارگان در غزه برابر شده و اسرائیل دارد غزه دیگری را ایجاد کند.

عراقچی تصریح کرد: اگر جامعه بین الملل جلوگیری نکند و منطقه ورود نکند حتما با غزه‌های دیگری در منطقه مواجه خواهیم شد. خصلت تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد شد مگر با یک تلاش جمعی و مشترک.

وی در آخر گفت: این درک مشترک درباره یک تهدید جامع در منطقه و احتمال یک جنگ فراگیر وجود دارد و لزوم مقابله مشترک با آن هم وجود دارد. باید راه‌های آن مورد مشورت قرار گیرد./ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده